Gratuit avec l'essai de 30 jours

Aperçu
  • Battlecry

  • Winning the Battle for the Mind with a Slogan That Kills
  • Auteur(s): Laura Ries
  • Narrateur(s): Chris Roman
  • Durée: 3 h et 24 min
  • 4,0 out of 5 stars (1 évaluation)

Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.

Battlecry

Auteur(s): Laura Ries
Narrateur(s): Chris Roman
Essayer pour 0,00 $

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Acheter pour 19,78 $

Acheter pour 19,78 $

Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.

Description

Why are most slogans and taglines ineffective? Because they're just words and a mind cannot understand words. A mind can only understand sounds.

Why do most Americans remember the battlecry of the French Revolution ("Liberté, égalité, fraternité") when they cannot remember the battlecry of the American Revolution?

Because the sounds of the words "Liberté, égalité, fraternité" rhyme and that's one of the powerful techniques for creating a memorable slogan. In addition to "rhyme", there are four other techniques outlined in my new book, Battlecry.

1. Rhyme: "Roto-Rooter, that's the name. And away go troubles down the drain."

2. Alliteration: "M&Ms melt in your mouth, not in your hands."

3. Repetition: "The few. The proud. The Marines."

4. Reversals: "Two great tastes that taste great together. Reese's peanut butter cups."

5. Double-entendre: "A diamond is forever."

You might think companies and their ad agencies would be wise to these techniques.

But few slogans actually use any of these memory-building tactics. In a recent survey of 266 advertising slogans, only 19 used any one of them.

©2015 Ries' Pieces Publishing (P)2017 Spoken Word Inc
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Ce que les auditeurs disent de Battlecry

Moyenne des évaluations de clients
Au global
  • 4 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    0
  • 4 étoiles
    1
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    0
Performance
  • 4 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    0
  • 4 étoiles
    1
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    0
Histoire
  • 4 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    0
  • 4 étoiles
    1
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    0

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.