Page de couverture de Contagious Cults

Contagious Cults

Meme Theory and the Evolution of Five New Religions

Aperçu

Essayer pour 0,00 $
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.

Contagious Cults

Auteur(s): Andrea Diem
Narrateur(s): Paul Metcalfe
Essayer pour 0,00 $

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Acheter pour 8,71 $

Acheter pour 8,71 $

Confirmer l'achat
Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.
Annuler

À propos de cet audio

This small book offers a critical presentation of meme theory as developed by Richard Dawkins and Susan Blackmore, which helps in understanding why some new religious movements have become more popular over time. Ideas, or memes, survive by making copies of themselves in host environments–usually human brains. But with fewer hosts than ideas, competition exists for these scarce enclaves. Moreover, the strongest ideas are not necessarily the best but rather those that can survive and make copies of themselves. Meme theory helps explain how new religions arise and what accounts for their survival and success. Five NRMs are used to illustrate these catalysts and demonstrate how memetic ideas propagate–The Self-Realization Fellowship; Movement of Spiritual Inner Awareness; God’s Direct Contact/Quan Yin; International Society for Krishna Consciousness; and Calvary Chapel.

PLEASE NOTE: When you purchase this title, the accompanying PDF will be available in your Audible Library along with the audio.

©2023 Andrea Diem (P)2023 Andrea Diem
Études religieuses
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Ce que les auditeurs disent de Contagious Cults

Moyenne des évaluations de clients

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.