Page de couverture de Fraud

Fraud

An American History from Barnum to Madoff

Aperçu

Essayer pour 0,00 $
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.

Fraud

Auteur(s): Edward J. Balleisen
Narrateur(s): Tom Perkins
Essayer pour 0,00 $

Après 30 jours, 14,95$/mois. Annulable en tout temps.

Acheter pour 38,97 $

Acheter pour 38,97 $

Confirmer l'achat
Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.
Annuler

À propos de cet audio

The United States has always proved an inviting home for boosters, sharp dealers, and outright swindlers. Worship of entrepreneurial freedom has complicated the task of distinguishing aggressive salesmanship from unacceptable deceit, especially on the frontiers of innovation. At the same time, competitive pressures have often nudged respectable firms to embrace deception. As a result, fraud has been a key feature of American business since its beginnings.

In this sweeping narrative, Edward Balleisen traces the history of fraud in America - and the evolving efforts to combat it - from the age of PT Barnum through the eras of Charles Ponzi and Bernie Madoff. Starting with an early 19th-century American legal world of "buyer beware", this unprecedented account describes the slow, piecemeal construction of modern regulatory institutions to protect consumers and investors, from the Gilded Age through the New Deal and the Great Society. It concludes with the more recent era of deregulation, which has brought with it a spate of costly frauds. By tracing how Americans have struggled to foster a vibrant economy without enabling a corrosive level of fraud, this book reminds us that American capitalism rests on an uneasy foundation of social trust.

©2017 Princeton University Press (P)2017 HighBridge, a division of Recorded Books
Comportement organisationnel et travail Développement commercial et entrepreneuriat États-Unis Éthique des affaires Entreprise Âge d’or Innovation Histoire américaine
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Ce que les auditeurs disent de Fraud

Moyenne des évaluations de clients

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.