Page de couverture de How to Be Profitable and Moral

How to Be Profitable and Moral

A Rational Egoist Approach to Business

Aperçu

Essayer pour 0,00 $
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.

How to Be Profitable and Moral

Auteur(s): Jaana Woiceshyn
Narrateur(s): Sean Saulsbury
Essayer pour 0,00 $

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Acheter pour 25,00 $

Acheter pour 25,00 $

Confirmer l'achat
Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.
Annuler

À propos de cet audio

A basic dilemma confronting today’s manager is how to be both profitable and moral. Making profits through immoral means - such as deceiving investors or customers - is unsustainable. Likewise, remaining moral while losing money will cause a business to fail.

According to conventional morality, either a business manager maximizes profits and necessarily compromises on ethics, or necessarily sacrifices profits in order to be moral. Woiceshyn explains why this is a false dichotomy and offers rational egoism as an alternative moral code to business people who want to maximize profits ethically. Through logical argument and various examples, this audiobook shows how to apply principles such as rationality, productiveness, honesty, justice, and pride for long-term self-interest.

©2012, 2013 Hamilton Books (P)2020 Jaana Woiceshyn
Comportement organisationnel et travail Gestion et leadership Éthique des affaires Entreprise
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Ce que les auditeurs disent de How to Be Profitable and Moral

Moyenne des évaluations de clients
Au global
  • 2.5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    0
  • 4 étoiles
    1
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    1
Performance
  • 3.5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    0
  • 4 étoiles
    1
  • 3 étoiles
    1
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    0
Histoire
  • 1.5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    0
  • 4 étoiles
    0
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    1
  • 1 étoile
    1

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.

Classer par :
Filtrer
  • Au global
    4 out of 5 stars
  • Performance
    4 out of 5 stars
  • Histoire
    2 out of 5 stars

Egocentric Perspective to Business

Provided a practical perspective to business, focusing on the egocentric approach. The book itself was a mandatory read for my university class, but as I read along, I ended up enjoying it and learned something that is typically outside of the current teachings in most universities nowadays. Overall, I agree with most of what was written, but have my disagreements as well.

Additionally, I prefer the author of the book to read it out as well, but that’s a personal preference and it doesn’t impact my overall rating.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.