Page de couverture de The Greenwash Effect

The Greenwash Effect

Corporate Deception, Celebrity Environmentalists, and What Big Business Isn't Telling You About Their Green Products and Brands

Aperçu

Essayer pour 0,00 $
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.

The Greenwash Effect

Auteur(s): Guy Pearse
Narrateur(s): Tom Pile
Essayer pour 0,00 $

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Acheter pour 26,40 $

Acheter pour 26,40 $

Confirmer l'achat
Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.
Annuler

À propos de cet audio

Going green is the new black for big business. But how real is the climate-friendly revolution that’s being advertised? Toyota would like us to think that Mother Nature drives a Prius, Ford wants us to "Join the Green Revolution", and McDonald’s has painted its golden arches green. Facebook has even "friended" Greenpeace. All across the globe big corporations are spending big bucks trying to convince us that their policies, actions, and products are Earth friendly. But are big brands and the celebrities endorsing them really as green as they claim?

In The Greenwash Effect, Guy Pearse looks behind the corporate facade in the tradition of Fast Food Nation and No Logo - and what he finds will startle you. Nothing is sacred and no one is safe from scrutiny: not the World Wildlife Fund or Earth Hour, not Apple or Google, not Oprah or Leonardo DiCaprio. The Greenwash Effect is an entertaining and practical book that helps consumers to pick the truly green businesses from the greenwashers and to demand a higher environmental standard from all.

©2012 Guy Pearse (P)2014 Audible Inc.
Développement personnel Environnement Marketing et ventes Nature et écologie Politiques publiques Vie durable respect de l'environnement Économie Conservation Entreprise Développement durable Pollution
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Ce que les auditeurs disent de The Greenwash Effect

Moyenne des évaluations de clients

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.