Gratuit avec l'essai de 30 jours

Aperçu

Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.

The Five Dysfunctions of a Team

Auteur(s): Patrick Lencioni
Narrateur(s): Charles Stransky; introduction by Patrick Lencioni
Essayer pour 0,00 $

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Acheter pour 17,48 $

Acheter pour 17,48 $

Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.

Description

In keeping with the parable style, Patrick Lencioni begins by telling the fable of a woman who, as CEO of a struggling Silicon Valley firm, took control of a dysfunctional executive committee and helped its members succeed as a team. Story time over, Lencioni offers explicit instructions for overcoming the human behavioral tendencies that he says corrupt teams (absence of trust, fear of conflict, lack of commitment, avoidance of accountability and inattention to results). Succinct yet sympathetic, this guide will be a boon for those struggling with the inherent difficulties of leading a group.

Building a cohesive team is not complicated, declares Lencioni. Departing from the dry, theoretical writing of many management books, he presents his case in the context of a fictional organization, and in doing so succeeds at communicating his ideas. The scenarios are recognizable and can be applied anywhere teamwork is involved, whether it is a multinational company, a small department within a larger organization, or a sports team. At the end of the story, the main points are summarized, and clearly expressed suggestions and exercises are offered to help bring about change. Concise and easy to follow, this program is recommended for anyone who is a member of a team that needs improvement.

The Five Dysfunctions of a Team is also available in print from Wiley.

©2002 Patrick Lencioni
(P)2002 Random House Inc.
activate_Holiday_promo_in_buybox_DT_T2

Ce que les critiques en disent

"A gripping analysis of what makes teams work effectively. This fine work is a must-read for any leader that has come to grips with the fact that no one makes progress - much less succeeds - alone." (James Amos, president and CEO, Mail Boxes Etc.)

Ce que les auditeurs disent de The Five Dysfunctions of a Team

Moyenne des évaluations de clients
Au global
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    443
  • 4 étoiles
    124
  • 3 étoiles
    32
  • 2 étoiles
    2
  • 1 étoile
    2
Performance
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    357
  • 4 étoiles
    100
  • 3 étoiles
    19
  • 2 étoiles
    2
  • 1 étoile
    0
Histoire
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    363
  • 4 étoiles
    90
  • 3 étoiles
    18
  • 2 étoiles
    6
  • 1 étoile
    2

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.

Classer par :
Filtrer
  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

simplicity of learning concepts

being in a story from, it is very easy to understand the concepts and how they can effect a team and how to overcome them. so much easier to absorb than typical team leadership books

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    4 out of 5 stars
  • Performance
    4 out of 5 stars
  • Histoire
    4 out of 5 stars

Great listen

Enjoyed the situational approach. Made it very easy to follow along while driving and compare to real life scenarios.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

very well explained

The story was really well made for us to understand the 5 dysfunctions of a team. all the example used in this are relatable to personal experience. I will recommend this book to many co-workers. I like that even at CEO/VPs level, they realized that spending time on creating a good team is better than let everyone do their own piece of business on their own

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

Must read for managers!

Great audiobook for managers, short and very practical. Very insightful and tells you key things to focus on to improve your team performance and culture.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

1 personne a trouvé cela utile

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

100% worth your time

Eloquently told and great info. I highly recommend this book and the narrator deserves a raise :)

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

Actionable advice to get the most from your team.

Many books are full of fluff and advice that you can’t actually implement. What I like about this book was that the advice was practical. It gave me tools that I can utilize to identify where my team needs to improve where I need to improve as a leader, and how to help my team become the best that I can be.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    4 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

Relevant and Easy to grasp

at just under 4 hours in length, this is a fast listen. The story line is actually really good and works to make it a very understandable book. i've listened to it twice now and have gotten more out of it the second time. I can really see similarities to teams i have been on in the past. I recommend for anyone frustrated with why their team does not gel. it is a good first swipe at what the underlying issues are. Of course you still need to do the work to fix it but at least you will know the whys.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

Recommended to start your formal team building

I do enjoy when concepts that are somehow difficult to explain or that need experience in order to be fully understood are presented in the form of a story, that helps the listener or reader to engage with the main caracter and the concept is delivered more efficiently. That I wasn't expecting from this book and it was a good surprise. I enjoyed it from cover to cover.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

Good to know what to watch out for in your team

Great story telling, loved how it portrays 90% of corporate teams. issues you will see on day to day

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    4 out of 5 stars
  • Performance
    4 out of 5 stars
  • Histoire
    4 out of 5 stars

Would read again. great book

this is a great book with a great story, easy read with good examples. highly recommend. great for all types of managers

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.